Friday, May 2, 2008

Fredag 2/5

God kväll mina vänner

Går och packar det sista inför resan till karlshamn och Erika steker ägg i köket för mat måste vi ju ha (Äggsmörgås när vi ska fiska, men Mats "Pajen" menar att det inte är bra för fisket,undra ifall månen är rätt får väl ringa Pajen imorgon) ;o) Ja nu är det jävligt nära avfärd 3.00 är Stefan hos mig och vi börjar resan som har varit bestämd sedan ett år tillbaka. Vi har varit hos Bofab och fixad ett special drag som Claes o Morgan sa skulle va riktigt bra ska bli riktigt intressant och se ifall dom får rätt. Ifall ni skulle få för er att åka ner till karlshamn så kan ni alltid ringa mig eller Stefan så kan vi berätta om vad som finns att göra, ett måste är att åka till mörrumsån och se när dom står och fiskar med fluga riktigt mäktigt vill jag lova,sist när vi var där drog dom en 12 kilos lax på fluga helt sagolikt,En annan sak är att besöka restaurangen som ligger vid hamnen helt underbar mat och öl ;o) stugan som vi bor i ligger bara 300 meter ifrån hamnen så det är bara att gå på morgonen så vi slipper bilen men vi ska ju försöka att komma till simrishamn någon dag så vi måste ju traila 16 mil men vad gör man inte för laxen som kan vara den största som man har fått(Hoppet är det sista som överger en)

Så nu mina vänner må väl för det ska vi göra

Mvh
Jörgen o Stefan

No comments: